1 Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ISO 9001:2015.
1.1 Φάση 1η: Σχεδιασμός & Ανάπτυξη ΣΔΠ.
Ενέργεια 1: Συνεργασία με τη Διοίκηση της εταιρίας για την καταγραφή της Πολιτικής της για την Ποιότητα. Η Πολιτική για την Ποιότητα εκφράζει την επιθυμία της Διοίκησης για το επίπεδο της ποιότητας που θέλει να εφαρμοστεί και αποτελεί στόχο για την ομάδα των Συμβούλων.
Ενέργεια 2: Το επόμενο βήμα της παρούσας φάσης είναι ο καθορισμός του Υπεύθυνου Διαχείρισης Ποιότητας από μέρους του Πελάτη (ΥΔΠ), ο οποίος θα συνεργαστεί με τους Συμβούλους για την ανάπτυξη και εφαρμογή του ΣΔΠ και θα ενημερωθεί σχετικά με τις απαιτήσεις του έργου.
Ενέργεια 3: Περιλαμβάνει την καταγραφή του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας της εταιρίας, προκειμένου αυτός να αναλυθεί ώστε να εντοπιστούν σημεία ασυμφωνίας με τις απαιτήσεις του προτύπου.
Ενέργεια 4: Σχεδιασμός του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Η ενέργεια αυτή περιλαμβάνει συνεργασία με τον ΥΔΠ, τη Γενική Διεύθυνση και το υπόλοιπο εμπλεκόμενο προσωπικό της εταιρίας, έτσι ώστε να προσδιορισθούν και αναλυθούν οι βασικές διεργασίες και ανάγκες της και να διαμορφωθεί η απαιτούμενη τεκμηρίωση. Δημιουργούνται τα περιεχόμενα του ΣΔΠ και το διάγραμμα ροής και αλληλεπίδρασης των διεργασιών της εταιρίας.
Ενέργεια 5: Ανάπτυξη του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο συνεργασίας περιλαμβάνονται τα εξής:
- οριστικοποίηση της Πολιτικής Ποιότητας της εταιρίας
- σύνταξη οργανογράμματος και προσδιορισμός θέσεων εργασίας
- εκπαίδευση του Υπεύθυνου Διαχείρισης Ποιότητας (ΥΔΠ), αλλά και των υπολοίπων εμπλεκομένων της εταιρίας, τόσο στις απαιτήσεις του ΣΔΠ όσο και του Προτύπου ISO 9001:2015.
- προσδιορισμός συγκεκριμένων στόχων ποιότητας και καθορισμός τρόπων και μεθόδων της ανασκόπησης (παρακολούθησης) της επίτευξής τους.
- εγκατάσταση διαδικασιών (ενδεικτική αναφορά, το σύνολο των απαιτούμενων διαδικασιών θα προκύψει από την ενέργεια 4)
5.1. περιοδικές συναντήσεις / ανασκοπήσεις από τη Διοίκηση (συμβούλιο ποιότητας)
5.2. εσωτερική επικοινωνία
5.3. επικοινωνία με πελάτες (ιδιώτες – έμποροι – τεχνικές εταιρίες – κατασκευαστές κλπ) / προγραμματισμός επισκέψεων στους πελάτες
5.4. αναγνώριση απαιτήσεων / αναγκών πελατών / ενδιαφερόμενων φορέων
5.5. επίσκεψη στο χώρο του πελάτη / καταγραφή / λήψη μέτρων
5.6. συντήρηση εξοπλισμού εταιρίας
5.7. αξιολόγηση / επικοινωνία / παρακολούθηση προμηθευτών & συνεργατών
5.8. ποιοτικός έλεγχος εργασιών
5.9. αποθήκευση / συσκευασία / παράδοση (πώληση) / τοποθέτηση
5.10. αντιμετώπιση προβλημάτων / διορθωτικές & προληπτικές ενέργειες
5.11. μηχανισμός μέτρησης ικανοποίησης πελατών / ενδιαφερόμενων φορέων
5.12. διαχείριση παραπόνων πελατών / ενδιαφερόμενων φορέων
5.13. αρχές περιβαλλοντικής διαχείρισης
5.14. αρχές εργασιακής ασφάλειας
5.15. στατιστικά στοιχεία
5.16. κ.α.
Για όλα τα στοιχεία τεκμηρίωσης προϋποτίθεται η έγκριση από μέρους της Διοίκησης. Η ενημέρωση της Διοίκησης και του εμπλεκόμενου προσωπικού της εταιρίας μπορεί να γίνεται τόσο απ’ ευθείας από τους Συμβούλους, όσο και από τον ΥΔΠ, ο οποίος θα εκπαιδεύεται σχετικά καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.
Διάρκεια 1ης φάσης: 1/2 - 1 μήνας.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του Συστήματος (1η φάση) φαίνεται στο σχήμα που ακολουθεί.
1.2 Φάση 2η: Εφαρμογή ΣΔΠ
Ως δεύτερη φάση του έργου προσδιορίζουμε την εφαρμογή του ΣΔΠ, σύμφωνα με την τεκμηρίωση που έχει ήδη αναπτυχθεί από την πρώτη φάση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεύτερης φάσης αποδίδουμε έμφαση αφ’ ενός στην εκπαίδευση σχετικά με τις απαιτήσεις τεκμηρίωσης του ΣΔΠ και του Προτύπου και, αφ’ ετέρου στην εφαρμογή των διαδικασιών, έτσι ώστε να αναπτυχθούν τα Αρχεία του ΣΔΠ.
Η φάση εφαρμογής αποσκοπεί στην αφομοίωση από μέρους της εταιρίας των απαιτήσεων του ΣΔΠ, στον έλεγχο της τεκμηρίωσης που έχει αναπτυχθεί – ώστε να γίνουν οι αναγκαίες αναθεωρήσεις– και στον περαιτέρω έλεγχο της αποτελεσματικότητας του ΣΔΠ, μέσω Εσωτερικών Επιθεωρήσεων Ποιότητας (ΕΕΠ). Ως εκ τούτου, με τη φάση εφαρμογής τα επιμέρους στοιχεία τεκμηρίωσης λαμβάνουν την τελική τους μορφή.
Διάρκεια 2ης φάσης: 1/2 – 1 μήνας.
1.3 Φάση 3η: Έλεγχος της Αποτελεσματικότητας του ΣΔΠ
Σε αυτή τη φάση πραγματοποιείται από τους Συμβούλους, με τη συμμετοχή του ΥΔΠ ως Εσωτερικού Επιθεωρητή της εταιρίας, η ΕΕΠ σε κατάσταση ολοκληρωμένης εφαρμογής του ΣΔΠ. Μέσω της ΕΕΠ ελέγχεται η αποτελεσματικότητα του ΣΔΠ και των επιμέρους στοιχείων του, καθώς και το επίπεδο συμμόρφωσης προς τις απαιτήσεις του Προτύπου.
Τα ευρήματα της ΕΕΠ καταγράφονται και αξιολογούνται, ώστε να προωθηθούν οι αντίστοιχες (όπου απαιτούνται) διορθωτικές ενέργειες, αλλά και οι προτάσεις βελτίωσης που πιθανώς να προκύψουν. Η παρούσα φάση μετά ολοκληρώνεται με την ανασκόπηση του ΣΔΠ από τη Διοίκηση της εταιρίας, όπου παρουσιάζονται συγκεκριμένα δεδομένα από την περίοδο εφαρμογής του ΣΔΠ και εγκρίνονται από τη Διοίκηση αντίστοιχες ενέργειες.
Διάρκεια 3ης Φάσης: 1/2 μήνας.
1.4 Φάση 4η: Πιστοποίηση του ΣΔΠ
Μετά την ολοκλήρωση της ΕΕΠ και της Ανασκόπησης του ΣΔΠ από τη Διοίκηση της εταιρίας, ακολουθεί η Επιθεώρηση Πιστοποίησης του ΣΔΠ, με δεδομένο ότι δεν παρουσιάζονται ελλείψεις ή ανεπάρκειες σε σχέση με τις απαιτήσεις του ΣΔΠ και του Προτύπου.
Οι Σύμβουλοι υποστηρίζουν την εταιρία, τόσο κατά τη διάρκεια της Επιθεώρησης Πιστοποίησης, όσο και εν συνεχεία για την άρση πιθανών μη συμμορφώσεων, για την πιστοποίηση της εταιρίας, η οποία και καθορίζει τη λήξη της συνεργασίας.
Διάρκεια 4ης Φάσης: 1 ημέρα.
1.5 Παραδοτέα
Τα παραδοτέα του έργου των Συμβούλων συνίστανται στα ακόλουθα:
- Τεκμηρίωση ΣΔΠ (Εγχειρίδιο, Διαδικασίες και λοιπά έγγραφα σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή)
- Εκπαίδευση προσωπικού
- Εκθέσεις με τα αποτελέσματα της Εσωτερικής Επιθεώρησης του ΣΔΠ
- Υποστήριξη κατά τη διαδικασία της πιστοποίησης της εταιρίας
1.6 Χρονοδιάγραμμα
Με βάση τον παραπάνω προσδιορισμό των φάσεων του έργου και της αντίστοιχης διάρκειας για κάθε φάση, η συνολική του διάρκεια από την έναρξη της συνεργασίας έως και τη λήξη αυτής, με την πιστοποίηση της εταιρίας, θα διαρκέσει 11/2 – 21/2 μήνες και υλοποιείται με περιοδικές επισκέψεις στην έδρα της εταιρίας.
|